lördag 3 mars 2007

Toasting crumpets by the fire

När jag och Olle nyss åt våra misslyckade yakitori utan jordnötssås och lyssnade på rockklassiker (endast för att jag inte vet var redio sthlm håller till nu)och Motörhead kom på kom vi osökt in på min tid som praktikant på EMI. Eller som jag gärna kallar det "den bästa tiden i mitt liv".
Frukostarna var bäst. då fick man höra diverse skvaller från musikvärlden. Ett som jag aldrig glömmer är den om när en viss person skulle möta upp the Creeps ("oh I like it", ni vet med Robert Jelinek) på Arlanda. Persosnen i fråga hade aldrig sett bandet och av planet stiger Lemmy från Motörhead. Skivbolagspersonen frågar försiktigt om det är dom som är the creeps, Och som alla vet så har Lemmy vunnit i storsett alla tävlingar i fulhet som finns. Lemmy stannar till funderar en sekund och svarar "yeah we are the creeps".

Jag är nostalgisk, det rä minnen man är gjord av, jag håller på och bli gammal och jag har missat så mycket. Jag har inte ens haft svart hår.
Men allt detta till trots så får jag ändå säga att jag var coolare som 16 åring än vad Olle var.

Dagens låt:
Fad Gadget-"Fireside Favourite (toasted crumpet mix)"

Inga kommentarer: