tisdag 6 mars 2007

det gör ont i mina ögon, huden den skaver.

Vaknade 3.30 inatt och precis när jag låg och funderade på orsaken till det hör jag någon som skriker utanför miit fönster. Någon skrek "Hallå, Hallå! Hjälp, Hjälp!" upprepade gånger.
Låg och lyssnade på det med hjärtat i halsgropen samtidigt som jag funderade på om jag skulle våga gå upp och kika ut genom fönstret och ringa polisen. Men jag hade inte numret dit och det är inte så att man kan ringa 112, då får man bara skäll. Vågade till sist smyga upp och då såg jag att en bil kom krypande, en polisbil, då kunde jag andas ut och skräcken ersattes av nyfikenhet.
Jag såg inte så mycket för jag hade sömnen kvar i ögonen och de stog en bit bort. Galningen hade förmodligen smygit sig in i lägenheterna som håller på och bli renoverade. HAn fortsatte dock att skrika mne eftersom jag inte såg något gick jag och lade mig.
Berättade allt för Olle när han kom hem och då var polisen fortfarande kvar. Han stog och lyssnade ett tag men när dom började diskutera om han hade vapen pep Olle in genom porten.
Lite läskigt och mycket spännande, farmförallt för mig som hade sett på "Supernatural" innan.
Det satte stämningn.

Nu när jag vaknat känner jag mig sjuk, svullen hals, täppt näsa och tungt huvud.
Jag brukar ju skryta om att jag aldrig blir sjuk och nu har jag säkert feber, fast det kan jag inte ta reda på för jag har ingen termometer.

Dagens låt:
Pascal-"Motorväg"

Inga kommentarer: