fredag 9 mars 2007

Still ill

Jag är trött, trött på att vara så ordinär.
Om jag ändå hade någon slags begåvning, gärna musikalisk men jag skulle nöja mig med att kunna skriva bra. allt handlar nog om att jag har alldelles för dåligt tålamod, jag vill att det ska gå snabbt jag har inte ork att behöva lära mig saker från grunden. Men nu är jag för gammal jag brode börjat med något instrument när jag var runt 12. Orsaken till att jag inte gjorde det var för att jag ville lära mig gitarr men då skulle man få lektioner av skolans galna musiklärare. Skelögd, skallig äcklig och allmänt galen och otroligt obehaglig.
Jag gick på teater när jag var ännu yngre från när jag var 8-12, det var kul men den största anledningen till det valet var att få höra skvaller, jag älskar skvaller. Våran teaterlärarare tycket attvi skulle bilda en skvallerklubb, vilket vi var på väg att göra men det rann ut i sanden.
Sedan gick jag media på gymnasiet återigen ett val för att förenkla tillvaron och för att ah kul i 3 år.
Nu jobbar jag på Lindex och vantrivs och jag kan inte låta bli att undra hur det kunde varit om jag lärt mig spela gitarr istället. Inte så att tror att kunde ha varit en cool känd lirare, det är nästan det sista jag vill, men jag skulle kanske haft bättre social kompetens.

Jag är sjukledig från jobbet, uttråkad, Olle är på IKEA, inget på TVn det enda som underhåller mig är min självömkan.

Dagens låt:
the Clash-"Stay Free"

Inga kommentarer: