söndag 11 mars 2007

my taste in men

Jag gillar verkligen "Green Wing", den är så pass bra att jag aldrig vill gå ut på en fredagskväll. Min favorit är förståss Dr Guy Secretan, han gör mig så avundsjuk.
Jag vill också jobba på en stor arbetsplats med många kolleger, jag vill ha möjligheten att vara elak och skvallra. Stora arbetsplatser är som ett mini samhälle med massor av smutsiga detaljer. Därför är jag avundsjuk på Olles jobb, det är nog den enda orsaken. Det verkar vara så spännande framförallt eftersom så många har blivit singlar nu, allt kan hända.

Jag vill vara på en stor arbetsplats, en arbetsplats där det finns män.
Jag är så trött på kvinnor det är allt jag ser dagarna i ända. Jag skulle nästan gör allt för att jobba med några som bär på Y kromosomen. Det är bland män/killar som jag är som mest avslappnad, eller så avslappnad som jag kan bli bland folk. När det finns tejer med i i bilden vet jag inte vad jag ska göra. Då känns det som om jag har en massa krav på mig, manligt sälskap är kravlöst för då behöver jag inte imponera på någon.
Jag tror jag skulle trivas väldigt bra som 35 årig man, jag passade redan in i den kretsen som 18-åring. När jag hade praktik så var det snubbarna över 30 som jag pratade med, tjejerna var jag rädd för. Jag glömmer aldrig den gången då jag lyssnade på the Smiths i mitt lilla packrum på kontoret och en av tjejerna som jobbade där kom och frågade om jag ville låna en Smiths dokumentär av henne. Det var den som hade sänts på musikbyrån. Förmodligen försökte hon bara vara snäll men det kändes som om såg ner på mig för min ringa ålder, som om jag inte kunde sett den på TV själv eller? Jag blev defensiv och svarade att jag redan sett den och att den sög.
Det var bättre att prata med Danne även om han jämt var stressad så hade vi ganska givande konversationer om Bauhaus, Siouxssie & the Banshees eller den gången då han såg JMC 86, varpå jag säger att jag missade det pga att jag bara var 1 år då. Detta till trots så talade han till mig som en jämlik. Jag var "One of the guys".
Jag saknar den tiden, jag saknar att ha många människor att inte prata med när jag jobbar. Jag saknar karlar vilket jag aldrig trodde att jag skulle säga.

Inga kommentarer: