fredag 11 maj 2007

you love us

Jag fortsätter mitt följetong i att hylla "Send Away the Tigers". Ännu en mycket fördelaktig recension nu i Expressen. Och med fördelaktig menar jag 3 getingar, det är mycket eftersom en större del av kritikerkåren finner dem, ja vad ska man säga, frånstötande?
Vad som gör dem så frånstötande har jag svårt att se, är det för att dem menar allvar och det är lite läskigt i en värld där det mest seriösa man får gilla är harmlösa män som sitter och plinkar på sina gitarrer. Det är accepterad seriositet, men inte att vara vänstervriden och att kunna uttrycka sig lika klatschigt i sina sågande oneliners som i en sitcom.
Nicky Wire är den mest vältaliga människan i musikvärlden, som Howlin Pelle fast utan att lalla bort det och med mera intellekt.
Eller kanske bara för att dem kommer från Wales?

Åter till själva recensionen, det som gör mig lite avtänd gemntemot skivan via recensionen är att det är Quetzala Blanco som gett den 3 getingar. Min dödsfiende, om hon är så generös väcks misstankarna om att "Send Away the Tigers" kanske inte är så bra egentligen. Att jag inbillar mig själv. För lets face it hon har ju inte dirket oklanderlig smak, varför envisas hon med sitt jävla hårband á la 95?
Jag slår vad om att hon är kort också, jag har väldigt lågt förtroende för korta människor, framförallt om dom bär hårband.

Dagens låt:
Manic Street Preachers-"this Girl's Got Nothing"


En gammal demo låt

Inga kommentarer: