torsdag 24 maj 2007

sniffing around

På mitt jobb finns det en person/kund som kommer in och dricker vin i provhytten. Oftast små tetror Åkesons, men vi har även hittat en tom liter kartong och en vodka i fickplutna format.
Vi vet inte vem det är, men igår trodde vi att vi löst mysteriet.
Jag gick in i provhytten efter en kund som varit där inne för att se efter om det låg kvar några kläder. istället hittade jag en liten vinare, och tydligen så hade en av mina kolleger nyligen varit och tömt den provhytten.
En stunds lycka då vi trodde oss ha hittat henne. Vi var 3 stycken som diskret försökte "sniffa" på kunden för att avgöra om det var hon, om hon luktade alhohol. Men det var förgäves, inte den minsta tillstymelse till alkoholdoft.
Mysteriet fortsätter.

Såg Pirates idag, lite rörig. Jag hatar att se på film i stora salonger, en massa prassel och folk som skrattar på "fel" ställen. Kom igen, trailers är ALDRIG så roliga att man måste skratta högt.

Nu är jag ledig fredag, lördag, söndag.
På lördag ska jag till Fritz och se Rock Kocken. Viva la Rock Kock! Viva!

Dagens låt:
the Adverts-"Love Songs"

Inga kommentarer: