onsdag 9 maj 2007

What have we got? Magnificence!

Dagen som sådan:
Vaknade tidigt.
var på lagret och slog i tån
lacka ur på en otrevlig kund
Bytte skor
Skällde ut ett par ungar.

Manics fick faktiskt en mycket fördelaktig rescension i DN idag, iaf bättre än vad jag räknat med. Visst får man hålla med lite om att den bleknar kanske om jämför den med James Dean Bradfields solo skiva från förra året, men jag tycker inte riktigt att dem två är jämförbara.
Hursomhelst så tycker jag att den är jätte bra och det är allt som räknas för mig. Det är bekant, det värmer och det är så härligt med ett band som faktiskt tycker om varandra på riktigt. Inte direkt som Depeche Mode där det är musiken som för dom ihop och inte personligheterna. Manics blev tvugna att göra en skiva igen för James ringde Nicky så ofta och länge att telefon räkningen sköt i höjden.
Vi vill alla ha vänner som behöver oss och som vi behöver.

Dagens låt:
the Slits-"Ping Pong Affair"

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det känns konstigt att lyssna på band nu som man lyssnade på under sin tonårrstid. Jag har inte riktigt vågat höra på nya Manics. Jag är rädd att det ska förstöra de fina minnena som man har

Fisso sa...

Tycker det är en riktigt bra platta!

rocky sa...

skivan är fan skitbra, framförallt "rendition".
Det kommer nog snarare att förhöja de fina minnen som du har.