tisdag 8 maj 2007

Peek A Boo

Uttråkad, letar ny musik men kammar noll. OMD var hur dåliga som helst, Nitzer Ebb är fortfarande för vulgärt, Killing Joke har några OK spår, the Damned duger om man är på det humöret fast i sådana fall bara första skivan (Damned! Damned! Damned!). Human League kvarstår att att undersöka men jag har inte så stora förhoppningar om dem inte har mer att erbjuda än "Don't you want me?". Fast jag är inte sen att erkänna att om den kördes ute så skulle jag bli eld och lågor, jag har väldigt lätt för att bli uppspelt.

Istället lyssnar jag på Siouxsie & the Banshees "Peek A Boo" och tänker tillbaka på min glada tid som 18 åring (2004), gymnasie elev, praktikant. Jag spelade sönder den låten, jag älskade den, den spelades högt.
Den är fortfarande bra och jag vill vara 18-19 igen (stor skilland mot 21-22).

1 kommentar:

Anonym sa...

Tycker det är bra band du dissar av ;) Testa OMD's Architecture & Morality eller Killing Jokes Night Time alt. Firedances. Underbara skivor i mitt tycke. Fast bägge banden har ju gjort sina missar, gäller bara att undvika dem.