måndag 21 maj 2007

working hard or hardly working

Jag ska söka nytt jobb, och fyfan vilket jävla jobb det är att skriva ansökningar.
Det finns en magisk gräns mellan att vara stel och tråkig och allt för personlig till gränsen på slafsig.
Hur lyckas man med det perfekta sticket att framstå som proffsig samtidigt som man verkar vara en helt oemotståndlig människa?
Alla dessa huvudbryn har gjort så att jag har hållit mig borta från att söka jobb på ett tag, det har varit alldelles för påfrestande.
Olle tog mina anteckningar, vi jobbade i ett team för ingen av oss vill att jag ska vara olycklig på jobbet längre. Så imorgon ska vi gå till stadbiblioteket och skriva ut det.
Men visst är det bra att ha en bild på sig själv när man söker jobb? För att visa att man inte har en sådandär charmig ansiktstatuering som Mike Tyson. Det svåra är att hitta en bild som man ser bra ut på men inte för posig.
Jag hade en som gick an, det får vara så, jag har aldrig haft en bild och jag har aldrig heller fått komma på en intervju.

Här är bilden iaf, posig och allt.











Dagens låt:
the Clash-"Career Oportunities"

Inga kommentarer: