onsdag 23 maj 2007

Do or die

Letar frenetiskt efter klippet där DM blir intervjuade av Kurt Loder någon gång i shiftet mellan 80-90-talet. En aldrig sänd intervju men så rolig "acid is what you take in the house".
Vart fan är den!? Jag har kollat igenom säkert 7 sidor på Youtube, och allt jag hittar en är en intervju med David Gahan från 93 då man verkligen ser att han råpundar. Han ser helt undernärd ut, men det blir ju så av heroin. Knarka inte barn, knark är dåligt.

Annars brukar ju Manics och då Nicky komma med fantastiska oneliners och uttalanden. Jag älskar elaka människor. Man får inte säga "I hope that Michael Stipe goes the same way as Freddy Mercury". Han sa det och visste konsekvenserna, ungefär som när Popsicle sa att dom hoppades att Arvingarna skulle dö i en bussolycka.
Om du och jag får samtala så mellan varandra så varför inte "stjärnor", dom är lika mycket människor som du och jag och hur mycket tyngd ligger det bakom när du säger att du hatar Carola?
Skillnaden är att vi vanliga dödliga inte är lika vältaliga.
Se på mig som exempel, allt detta är helt och hållet osamanhängande, men jag hoppas att något har gått fram. Jag önskar att m itt liv vore en sitcom och att det alltid var jag som kom med punchlinen eller en roligt inflikad kommentar.

Dagens låt:
T.rex-"Ride a White Swan"

Inga kommentarer: