torsdag 17 maj 2007

roll the dice!

Har du varit vid Medborgarplatsen på senare tid? då har du kanske sett att det finns stora tärningar av plywood där, dem ser ut som vanliga tärningar utom på en sida där det är någon antikrigs bild.
Igår natt när jag och Olle satt och åt våra kycklig gyros (så gott!) fick tärningarna liv.
Eller ja, ett gäng ungdomar ställde upp dem på rad, satte tärningarna på sig och hade ett lopp.
Det var nog bland det roligaste jag sett på senare tid. Tärningar på två ben som sedan kollapsade och föll sönder. Skrattade och klappade händerna i ren förtjusning.

Tydligen så hoppades scenen sönder under TTA igår. Vilket inte förvånar mig eftersom hela kvällen omgavs av en air av machismo. Som fotbolls fans, brölig, störiga grabbar. Jag hade gärna sett att slagsmålet urartade i något mera allvarlig, riktiga skador det var därför jag hejade på, hälla bensin på elden lså att säga.
Jag gillar inte macho kultur, macho har inget med musik att göra enligt mig. Homoerotik och musik är däremot en match made in heaven. Boys say go!
Hursomhelst så pallade jag inte så länge utan gick efter first class riot.
Jag har inget emot lite kaosartade spelningar, så länge ingen är för uppumpad på testoseron, det är endorfiner som gäller.

Dagens låt:
Lou Reed-"Vicious"

Inga kommentarer: