torsdag 31 januari 2008

waredrobe psychosis

Vid min ålder (23) har jag vant mig vid och förväntar mig en viss standard när jag går ut. det handlar om något så simpelt som garderob och lås på toalettdörren (jag kan klara mig utan papper, lås är viktigare). Nu var det ju så att jag gick till O baren igår kväll, en mycket trevlig loka med mycket goda förutsättningar, om man är villig att bortse från de hutlösa priserna i baren. Men ingen riktig garderob. Visst man kan hänga av sig jackan själv inne på Sturehof men jag litar inte på någon, inte för att min H&M jacka för 300 spänn är särskilt stöldbenägen men ibland har folk bara lust att jävlas med en. Jag är aldelles för varm av mig för att ha min vinterjacka på mig inomhus, för fint klädd för att inte visa det och det är otympligt att hålla i en jacka när man försöker dricka ur ett vinglas. Men i vår när jag har en lättare jacka kanske, då ses vi nog igen O baren.
Hursomhelst safade vi och smet i väg till Club Killers. jag är inget fan av baktakt men för garderob OCH lås på toan går jag nästan vart som helst förutsatt att Olle är med. Då har jag garanterat alltid någon som uppskattar och svarar på mina häcklande uttalanden om de andra gästerna. Vi är dålig människor men vi är åtminstonde dåliga tillsammans.

Dagens låt:
Manic Street Preahers-"Whiskey Psychosis"

Inga kommentarer: