fredag 1 februari 2008

If I put a shell up to my eare

Idag var det nästan (bara nästan) ett nöje att åka till jobbet. Nya hörlurar och jag hade glömt bort hur bra ljud känns. För det känns, Ibland som om jag är på väg att sprängas innifrån. När vissa låtar fyller upp en till britsningsgränsen. Hur kunde jag gå i över en månad med billiga lurar och burkigt ljud? Jag är faktiskt värd något bättre. Det är första gången som jag lyssnar på "Galgberget" i lurar med bra ljud och den lyfte (om än möjligt) till en ännu högre nivå. Jag lade till "Under the Flag" i itunes och började dagen med "Love Parasite".
Lyssna i lurar så att du inte blir lurad. Det var talessättet när jag gick ljud/radio på gymnasiet och det är först nu som jag förstår det hela. Nya nivåer, flrea lager. Peel the onion. Ibland så tycker jag att jag har oklanderlig musiksmak. Och det stämmer nog.

Dagens låt:
Howlin' Wolf-"Who's been Talking"

Inga kommentarer: