torsdag 17 januari 2008

Vill du bli min rödlätta man?

Lyssnar på Galgberget och "Rödlätta man" en väldigt bra låt men jag kan inte låta bli att tänka på Gustav Gelin, eller Adam Savage förståss men för mig går dom hand i hand.

Såg Control och jag tycket inte att den var så jävla bra, visst snyggt foto och så men inte tillräckligt. Med risk för att försöka låta som värsta filmkritikern (Jay Scherman!) så var den inte tillräckligt nyanserad. Och det faktum att Velvet Underground spelades på en run of the mill pub kan jag inte köpa, like thats gonna happen. Filmen var väl sisådär småtrevlig, berörde mig inte. Att jag sedan är en Joy Division motståndare kan ha sin del i det hela.
Nä, jag ska hålla mig till det jag behärskar, parodier och det är därför jag knappt kan bärga mig i väntan på "Walk Hard the Dewey Cox story".

Inga kommentarer: