onsdag 16 januari 2008

I thought that we were meant to be

Pascal på förstasidan till DN kultur, det är rätt så stort. En riktigt bra intervju också (av Strage förstås), framförallt inslaget med dödgrävarna och mötet med Nick Knox.
Om man inte har något att göra ikväll så rekomenderar jag starkt att man går till Stacken och ser Pascal. Det blir fjärde gången för mig, det band jag sett flest gånger. De band som jag aldrig sett och som det inte är meningen att jag ska se är the International Noise Conspiracy och Strip Music. Jag har haft så många chanser det senaste åren men det blir aldrig av pga ren och skär lathet. Ibland har de spelat på för dåliga ställen, för sent eller så har det regnat och jag vill inte förstöra frisyren. Men Pascal skulle jag se även med dåligt hår.

Shopping med Olle, två t-shirts och två par enorma örhängen som nog egentligen är för tunga till och med för någon som är så rutinerad som jag.

Dagens låt:
Wire-"Straight Line"

Inga kommentarer: