tisdag 1 januari 2008

put your hand in a parting wave

På fyllan när det spelas bra låtar drabbas jag av dansego, jag tror jag dansar bäst av alla, nej, jag VET att jag gör det. Just då och på vägen hem känner jag mig som en kung, idag inte fullt så mycket. Jag bara måste försöka dansa som Courtney Cox i videon till "dancing in the dark" när den spelas, och jag måste peka och skrika. Att jag sedan fick en sådan där guldhatt från Buttricks satt på huvet 3 gånger gjorde mig inte mindre blyg. jag drack till och med ölen som jag blev bjuden på. Nu är jag på G igen (GG?), nu klarar jag mig ett tag till. Nu vill jag gå ut igen, igen och igen... Olle ska fixa ihop mig med en snubbe, inte på det viset, men någon att gå ut med när han jobbar så att nästan varje månad blir som oktober som försvann i en väldigt behaglig dimma.

Dagens låt:
the Human League-"the Sound of the Crowd"

2 kommentarer:

Anonym sa...

min nyårsbakisångest håller i sig än. jag dansade inte ens, för då hade jag nog varit tvungen att flytta utomlands nu. men iaf, allt annat idiotiskt man gör när man är för full för sitt eget bästa kan jag nog pricka av.

rocky sa...

det konstiga är att jag inte har baksiångest över detta, jag var värd att dansa som en idiot till "Born Slippy" och ha en glitterhatt från Buttricks på mig. Det är synd om oss Lindex anställda och detta är konsekvenserna.