söndag 20 januari 2008

no fun my babe you're no fun

Jag vet inte om att få mera gratis grejer var ett så relevant nyårslöfte, jag borde kompletterat med att ha mera kul. Nästa gång jag får ha kul igen är typ 30 januari. Efter nyår och nu i onsdags har allt stagnerat. kunde bokat resa till london över påsken men vem ska då ta hand om katterna? Mamma kan göra det i vanliga fall men hon är i Egypten då. Det är nu som man önskar att man kände sina grannar, framförallt Whelin som har katter själv.
I vår blir det bara film, en massa film, en hel del bra film. Men jag vill gå på en riktig jävla konsert, jag överväger nästan att följa med Olle och se Håkan Hellström. Men att betala 300 spänn för att håna en publik som inte fattar det känns väldigt oekonomiskt. Jag vill så gärna gå på en bra konsert, när var jag på en sedan? Var det när Depeche Mode spelade på stadion 2006? Inte konstigt att jag är svältfödd. När jag ser den aktuella musikvideon med Enrique Iglesias blir jag avundsjuk, det är någon konsert som flimrar förbi med ett publikhav. Så svältfödd är jag.
Jag är trött på klubbspelingar där publiken är oengagerad och står i sitt stockholms U. Det band jag vill se nu är Pink Grease, men det kommer inte hända om jag inte lämnar landet. Jag hade så kul 2004 när jag såg dem, så kul att det borde vara olagligt. Nya klubbar att gå på, sådana som gör att man vill vara bakfull på en jobbsöndag.

Dagens låt:
the Guillotines-"Wandering"

3 kommentarer:

Anonym sa...

jag har blivit medlurad på dropkick. nåja, det lär ju bli kul - om man har druckit ett par öl innan och fått lust att slåss.
på nåt sätt känns det aldrig som att konserter är lika bra längre. jag är alldeles för upptagen med att hata alla andra människor konserten, för att kunna uppskatta det.

rocky sa...

det där känns obehagligt bekant...

Emilie sa...

Pink Grease? Hultsfred 2004? Jag var också där. MDMA-zing.