måndag 28 januari 2008

fake it til you make it

Matförgiftning, det låter lägligt och bra enligt vårguiden. Man får symptom ganska snabbt och det håller i sig i max 2 dagar om man inte har råkat ut för något rejält. Så om vi ponerar att jag köpte en färdig paj på ICa nu när jag gick hem och kontaktar min chef med ett sms kl 22 är jag ju frisk tills på fredag då jag är schemalagd att jobba igen. Jag är en rätt så sjuk människa inte fysisk, psykiskt. Jag har grundat på jobbet idag att jag ska komma dit i morgon, köpt kläder att ha imorgon, gnällt lite lagom över att jag börjar tidigt. Det är ju synd om dem som blir tvungna att stanna längre imorgon men jag vill verkligen inte gå till jobbet. Just nu känner jag att jag inte klarar av det, jag hatar mitt jobb. Jag ska vara hemma och städa min crib.

edit:
jag mår dåligt, viljans triumf eller ibillningssjuk.

Dagens låt:
the French-"Nestbuilding"

2 kommentarer:

Anonym sa...

Säg vinterkräksjuka, och alla kommer lämna dig ifred. På mitt jobb går det inte att påstå något sånt utan att råka ut för provtagning efteråt, för vi kan slippa karensdagen eller nåt sånt om vi kaskadspyr på vintern.

rocky sa...

Jag körde med matförgiftning, gick upp kl 7 och ringde chefen. Sedan sov jag till kl 11. Men jag har inte gjort något roligt idag, bara gjort rent köksfläkten