söndag 27 januari 2008

Nostaligic pushhead

VH1 har 3 form 1 helg och just nu är det Aerosmith och helt plötsligt är jag 8 år igen. Fan vad dom var stora med "Get a Grip" skivan (jag kollade upp vad den hette på allmusic, inte ens jag besitter den kunskapen även om jag kan en hel del). Men eftersom jag var så liten då är det förstås videorna med Alicia Silverstone jag minns. Jag och Olle brukar diskutera vilken video som är vilken, och den enda som vi alltid är helt säker på är "Crazy", efter det tappar vi tråden, hur många videos var det med Alicia vad hette dem? "Living on the edge", "Amazing", "Crazy" och "Cryin". Det blir 4 det om jag inte missat någon. Det är söndag Olle sover så det finns inte så mycket att göra förutom att kolla på VH1. Jag var på väg att ta en långpromenad men det blåste för jävla mycket.

Dagens låt:
Wire-"Feeling Called Love"

Inga kommentarer: