söndag 6 januari 2008

Fix up look sharp


"Jag gillade Kiss innan jag hörde dem" den repliken har man hört så många gånger, att deras utseende var så lockande. Jag gillade Robert Johnson innan jag hört honom eller sett honom. Historien, myten var det som lockade mig. Att han ska ha sålt sin själ till djävulen i en vägkorsning för att bli en duktig gitarrist. Död vid 27 års ålder, drack förgiftad whisky som gjorde att han tuggade fradga och kröp omkring på alla fyra. Hans sista ord var "I pray that my redeemer will come and take me from my grave." Han höll fast vid djävulsgrejen och det är osäkert var han exakt ligger begravd, den finns 3 olika gravstenar. Kan man klassa detta som ett fall av "When keeping it real goes wrong"? Jag älskar Supernatural som fick upp mina ögon och öron för Robert Johnson, vad skulle jag göra utan den serien? 2 dagar kvar till nästa avsnitt.

Dagens låt:
Robert Johnson-"Drunken Hearted Man"

Inga kommentarer: