lördag 12 januari 2008

the filth and the fury

Jag är inte äckelmagad, absolut inte. Om jag ser ett överkört djur blir jag fascinerad och vill ta mig en närmare titt. Sprutor och blod gör mig svimfärdig, men spyor klarar jag av att se. När jag åker till jobbet på lördagar och söndagar brukar jag räkna spyor, men nu när jag skulle göra rent avloppet och tog isär vatten låset började jag hosta och kräkreflexen började jobba. Vad mina ögon möttes av var en gråbrun slemklump med långa mörka hårtestar. Vilket i sig är konstigt eftersom jag och Olle är blonda och rätt så korthåriga. Jörgen och Anna som bodde här för ett år sedan där emot är mörka båda två och Anna hade långt hår. När gjorde dom rent avloppet senast? Fast vad hade jag väntat mig av folk som inte ens kan diska plåtar eller ugnsgaller efter sig? Riktigt vidriga människor. Jag funderar på att tipsa AFA om att dem är nazister, eller ringa socialen och säga att deras barn lever under odrägliga förhållanden. Jag hatar dem av hela mitt hjärta, jag vill att deras barn ska dö en mycket plågsam död, eller att Anna har fått missfall för hon var gravid när dom flyttade. Jag önskar dom allt ont i världen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

ååh! jag dör. det är ju typ som de som bodde i vår lägenhet innan oss, hemmasnickrarna. de har målat lägenheten i tre färger, men det är helt ojämnt vid lister och sådär. så lämnade de kvar en väggfast bokhylla, som de hade satt upp med fyra ihopplockade gamla skruvar, med gamla återanvända plugg, istället för åtta skruvar som hyllan kräver. den rasade ner i våran säng. jag hatar dem innerligt.

rocky sa...

samma här. fast våra tog bort sin väggfasta hylla och lämnade ett grönt streck i stället. Vem tar inte ner en hylla när man målar om? Dessutom hade hyllan suttit upp med hjälp av 18 skruvar. Om dom inte förvarade stenblock och hantlar på den fanns det ingen anledning att använda så många.