onsdag 30 januari 2008

i´m the king of the cool jerks

Jag kommer aldrig bli en hipster, jag kommer aldrig att anses som cool, jag kommer aldrig att vara någons förebild. Anledningen till detta är:
  • Jag kollar på antikrundan, men fördrar deras "extended version" som sänds på söndagar på kunskapskanalen. I det programmet riktar dom in sig på en specifik sorts möbel eller stil och pratar djupgående om det.
  • Jag tittar alltid på melodifestivalen och kan för mycket historik om tidigare vinnare och årtal. Jag kan för mycket om det för mitt eget bästa.
  • John Hughes inte Howard Hughes är min favoritregisör (Pretty in Pink, sixteen candles, Weird Science och Ensam Hemma 1 och 2)
  • Jag tycker att Polisskolan (1) är en fantastisk komedi med en många subtila skämt.
  • Jag gillar inte techno, jag gillar Sisters of Mercy
  • Jag föredrar Mick Jones framför Joe Strummer
  • Jag handlar på Gina Tricot
  • Min favorit bok är Dracula (Bram Stoker)
  • Jag älskar dinosaurier och min favorit paleontolog är inte Ross Geller utan Bob Bakker.
  • Jag brer jordnötsmör på Tom & Jerry kex.
  • Jag dansar bara när jag är redigt berusad.
  • Jag tror på spöken.
  • Jag älskar VH1
snart ska jag till O baren för första gången, varför är inte sista onsdagen i månaden sista onsdagen i månaden? Då skulle det varit Place.

Dagens låt:
the Capitols-"Cool Jerk"

Inga kommentarer: