måndag 30 april 2007

the fat stand up with the covers band...

party, party.
Eller snarare TV kväll, CSI NY börjar idag och jag har ändå inga planer att fira valborg. Ingen alcohol, jag har en flaska vitt men det sparas, min southern comfor börjar ta slut så den sparas. Olle jobbar ändå i morrn och jag ska vara i tvättstugan. Ingen brasa blir det heller, har inte varit på någon sedan 96 skulle jag tro. Jag var ett mycket bittert och cyniskt barn under min uppväxt, narcissistisk, det massan gillade ogllade jag. Nyår, valborg, midsommar osv, var inget för mig.
Mamma brukar berätta att jag inte gillade att gå på barnkalas, jag tyckte det var för stökigt och barnen var dumma. Själv så minns jag att jag brukade få en känsla av panik när jag fick en inbjudan, hur skulle jag ta mig ur det? Det gick sällan, jag fick gå dit våndas, få lite äcklig tårta och gå hem först av alla.. Jag hade själv aldrig några kalas, den pressen att underhålla folk är något jag inte klarar av. Jag är född asocial, just därför är jag så stolt över mitt fredags äventyr.
Hursomhelst så vara farfar här på visit i lördags, jag och Olle fick 2000, min första tanke var "Woho! booze!" och det är fortfarande min tanke. Jag kan inte räkna de gånger som farfar har sponsrat mina aloholhaltiga bravader, antingen till någon ny outfit eller bara drickat i sig. Men vad han inte vet tar han inte skada av, alla tror ändå att jag är så skötsam och knappt dricker en droppe, alla utom syrran som jag börjat prata mera med på senare tid.
Jag ska kanske försöka dra med mig Olle till 80's på lördag eftersom det är så dyrt så känns det inte om man har farfar spons. Men förmodligen så blir det som vanligt, Fritz som nu är billigare pga medlemskapet och då kan jag ju slösa lite pengar på drinkar istället för vin och cider....
Eller så kan jag ju gå på the Calledonian .....
(ironi förståss)

Dagens låt:
Hefner-"the weight of the stars"

Inga kommentarer: