söndag 29 april 2007

oh my god they're back again

Var på skivmässan i Solnahallen och lyckade rota upp
Fad Gadget "Incontinent" och Martin L Gores "Counterfit EP". En Ok mässa men jag har så svårt för det röriga och att man aldrig kommer åt det man vill, jag har inte tålamod att vänta på att folk ska bli klara. Men bra inköp och fast skivan är vad säger man "disturbing", obehaglig, mycket läskig som gjord för att vara med i skräckfilmer. Farmförallt om man som jag är rädd för clowner och cirkusar. En annan rolig upptäckt som jag gjorde (för att jag är så fantastisk) var att TTA har snott en bit från Fad Gadget "Swallow it (regergitated)" till sin nya singel. Det är trumbiten i början som tyvärr bara är med i början, annars skulle jag kanske acceptera TTA, dumma göteborgare...
Lyssna på Fad Gadget istället, eller nej gör inte det jag vill inte beblandas med det packet, förlåt Olle.
Sedan åkte vi till city och söder, köpte lite tidningar Sex och NME. Mina raringar Manics är tillbaka, och det var otroligt uppfriskande att läsa en intervju med ett band som har något att säga. Och det var uppfriskande att se att James Dean Bradfield gått ner i vikt, han ser nästan identisk ut som under Holy Bible tiden, Lite rynkigare panna bara. Tom med Sean såg bra ut, lite deprimerande var det att se att Nicky börkar se lite hängig ut, som en tant, med hjärnan och talet är det absolut igen fel på.
Allt löser sig till slut, men jag tänker ändå inte åka till Hultsfred.
Kyckling gyro är the shit!

Dagens låt:
Manic Street Preachers-"Sorrow 16"

Inga kommentarer: