torsdag 5 april 2007

I'm gonna buy me gun just as long as my arm

Ikväll kör tvåan en doku om Kurt Cobain, jag tycker själv att det är väldigt synd att han sköt skallen av sig. Då skapades bilden av honom som en martyr, jag hade hellre sett att han städade upp sig blev religös och gjorde ännu sämre musik med föreslagsvis barnkörer och kanske flöjt? Att han blev en "hasbeen" och föll i glömska. Jag gillar inte Nirvana, verkligen inte. Otroligt dålig musik framförallt för att det är så uppenbart och väldigt tråkigt, bredbent och allmänt amerikanskt. Sjunger dåligt gör fanskapet också, jag tänker inte ens gå in på Dave Grohl.
So 90's...
Men jag har väl inte den mest intelektuellt stimulerande musiksmaken själv, men det är ifa mycket bättre än Nirvana.

Annat:
Jag förstår varför äldre "rockstjärnor" har sex med unga tjejer (nu senast var det väl the Ark?). Vem skulle inte det om dom fick chansen? Unga tjejer är väl snyggare? Det är ett ömsesidigt utnyttjande som alltid pågått. Antingen är man ett fan eller groupie, och jag är ett fan (inte till the Ark, gud förbjude!).
Jag är en nörd med fantasier, jag sätter mina "idoler" på en piedestal eftersom jag inte har en religion blir dom mina gudar. Och som mest vill man få en uppenbarelse, kanske tala med gud?
Äh, det blev inte så välartikulerat som jag hoppats.

Guillotines!
Patos, bra flämtningar, bra grejer!

Kvällens låt:
the Guillotines-"Wandering"

Inga kommentarer: