fredag 6 april 2007

Kom ner och bjud mig på en öl

Det blir inget Pascal för mig, och eftersom det är långfredag kör dom säkert "Kom ner" som för övrigt är dagens låt men jag har ingen möjlighet att ladda upp den. Men den finns att lyssna på på deras myspace..

Varit i Vallentuna, det finns en del minnen längs Kårsta linjen. Visinge med den bästa bakfyllan like ever. En dag som började med att jag kröp på knä av illamående men som sedan slutade med att Olle tog mig på promenad runt Täby för att leta upp bäckar och andra vattendrag för mig att plaska i. Kragstalund med Ebbas fester när jag gick i ettan i gymnasiet. Det var bra fester, alla var välkommna till och med jag som var så anti hiphop man kan bli. Bra fester, gemytligt som ibland spårade ur just för att alla var välkomna (tex toadörren sparkades in).
Jag var iaf på väg till pappa för att delta i en påskmiddag, bror var där och tvångsmålade en mustach på mig. Helle tog kort på det, jag vill inte se dom bilderna. Elin fick måla mustach på alla, min 86 åriga farfar och hennes mormor. Jag tor att Elin är lite bortskämd vilket är lätt hänt när man är enda barnet. Därför är jag lite hård mot henne, eller jag gullar inte utan försöker ha intelektuellt stimulerande diskussioner vilket går lite sådär, hon är ju knappt 6 år.

En tanke slog mig; varför är vi så konstiga i min familj?
Ja vi tre syskon (Daniel, Virre och jag) menar jag, ingen av oss är en vanlig jeans människa.
Hur blir det så, vi är alla olika så det är inte så att någon har tagit efter någon annan. Det måste vara ett tecken på bra uppfostran, att vi alla har gått vår egen väg. Cudos till mamma och pappa.

Dagens låt:
the Spark plugs-"Chicken"

Inga kommentarer: