lördag 7 april 2007

what have I become?

Jag håller på att bli min pappa!
Den här skivan har jag haft i mitt rum sedan 2000 och inte funderat mera på det. Men nu när jag skulle kolla upp orginalen till Counterfeit ep snubblar jag över denna igen. Jag visste att Sparks hade gjort originalet till "dont turn your back..." men jag visste inte att detta var Sparks!
Pappa hade säkert 3 skivor med dem och när mina föräldrar skiljdes lämnades dessa kvar. Musiktörstig som jag var tog jag in en bunt gamla vinyler men dessa intresserade mig inte tillräckligt för att lyssna på, dom fick stå kvar i skåpet. Dett gjorde jag vid 15 års ålder och nu 6 år senare möts vi igen via Martin Gore. Min pappa har alltså varit lite hip och cool på riktigt, och det krävs en Martin Gore för att cirkeln ska gå ett helt varv. Chocken har inte lagt sig, jag kan inte fatta det. Pappa klär sig ju otroligt dåligt, men med en tanke. Skinnväst har han tex för att han inte kan gå med handväska men han vill ju ändå ha med sig snus, mobil, nycklar etc. Jag har alltid tyckt att jag är mera lik min pappa än min mamma och nu håller jag tom på att bli honom. Jag gillar samma skitfilmer och jag har också komisk ådra och en känsla för oneliners. Den sista utposten blir väl Bruce Springsteen and the E street band men "mässings toaletten" (saxofon) som käre far skulle sagt. Jag får väl vara glad att musikintresset smittat av sig på gott och ont.

1 kommentar:

Gabh sa...

Är det kanske mera att ni både tar del av samma kulturen, och kulturen har inte andrade så mycket under senaste tjugo-fem år? :)