lördag 28 april 2007

And now I'm drinking adult drinks and now I have the time too think that sex is so

And now I'm drinking adult drinks and now I have the time too think that sex is so overrated.

Just det ja allsången till "hymn for the postal service" var något utöver det vanliga, nästan en lite religiös upplevelse.

Malajube spelar på Fritz corner ikväll, igen. Dom var ju har typ i höstas, och jag har redan skivan, en tjej hade glömt den på toan och när jag skulle ge den till henne var hon försvunnen. Malajube är inte något att hänga i granen direkt. Det är inte så att franskan avskräcker mig, herregud jag älskar ju Noir Desír, det är helt enkelt ett jätte tråkigt band, beigt. I och med språkgränsen måste man ju ha något extra som gör det intressant, man kan inte bara stå och harva på som vilket band som helst och tro att det ska funka.
Samma sak med Mary Onettes, tråkigt och jag ser då inte några direkta likheter med JMC. Det skulle vara lite av ljudbilden, men var är bruset och monotonin? Nä, mig kan ni inte lura med erat "80 tals sound", som van 80-tals fetischist så kan jag genomskåda sådant poseri (om man nu kan använda det ordet). Det är ändå lite roligt att dom får uppmärksamhet nu, Olle blev på tvingad deras EP för över 1 år sedan och lyssnade på den för första gången för en månad sedan.

Dagens låt:
Hefner-"I Love Only You"

Inga kommentarer: