fredag 20 april 2007

"I'm a doer, not a thinker"

Jag fick den strålande iden att sätta upp gardinstången i vardagsrummet idag. Det skulle gå jätte bra eftersom jag hade en borr och allt, men det gjorde det inte. Borren vi lånat från Olles pappa hade inga bits till att omvandla den till en skruvdragare. Snilleblixt; jag tar den som sitter på min skruvmejsel. Gick sisådär, den hoppade ur skruven hela tiden och dunkade in i väggen, men skam den som ger sig eller tänker rationellt och väntar tills man kan få tag på en riktig skruvdragare. Hursomhelst så sitter gardinerna uppe och stången lutar fram lite, men som sagt, skam den som ger sig.

Lite annat.
Jag har nästan alltid velat vara transa, eller iaf sedan jag såg Ricki Lake. Som transa finns det inga regler, man får matcha en röd leopard klänning med röda leoprd skor och gärna matcha till med sminket och övriga accesoarer. Man får har roliga peruker, sminka sig gränslöst. Det enda som är lite on the downside är väl det faktum att man helst ska vara man och så är ögonbrynen ofta rätt så ohyggliga.
Det jag ville ha sagt är att jag har köpt lösögonfransar.

Jag har en osund aptit på covers

Dagens låt:
Sofcell-"Where did our love go"

Inga kommentarer: