lördag 28 april 2007

yeah death!

För att citera (halvt om halvt iaf) Billy Elliot "she did it, she fucking did it!"
Jag gick till debaser, ensam! En triumf för oss som måste gå förbi frisören minst 3 gånger för att reka situationen iannan vi klipper oss, en triumf för oss som blir nervösa när folk ler mot oss, en triumf för oss som är konstant nervösa!
Steg för steg försöker jag övervinna min sociala fobi, att gå på klubbspelning ensam är mycket lättare än att småprata, jag har ingen social kompetens. men det spelar ingen roll nu! Jag är kung och mitt ego har aldrig mått bättre, jag försöker ignorera mina nojjor över hur jag betedde mig där. Ensam och övergiven. Men när Darren Hayman gick på sprang jag längst fram, ingen skulle få ta min triumf ifrån mig. där stog jag, ensam, med en hoper pojkar som var fula som stryk (fan vad jag var snygg), jag sjöng med skrek och hade mig . Det var kanske inte den bästa spelningen, men när "don't go" och "the Hymn for the cigarettes" spelas ska ingen få ta ifrån mig detta. Jag var finast, jag var lyckligast, jag hade kämpat. Se på bilden, jag är så lycklig att jag blir suddig!
Hur som helst så köpte jag "cat fight" och fick den för 120 istället för 150 endast för att killen före mig fick den för det priset. Allt jag kunde få fram där framför honom var "uhm yeah, uhm great show hrhhmmnn" när allt jag ville göra var att krama det fula fanskapet och tacka honom 100 gånger om. Darren Hayman, tack för att du drev mig till detta!
Sedan gjorde jag nästan en lika snabb sorti som när jag hamnade på scenen under Pink Grease spelningen 2004, och på tunnelbanan satte sig två män (får man säga att dem var afrikaner eller är det rasistiskt?) bredvid mig. Väldigt trött och vad jag antar berusade. Framförallt för att han som sitter bredvid mig tror att han sitter vid fönstret och fösöker luta armbågen mot mig (för honom fönstret), han upptäcker sitt misstag och ber om ursäkt. Men inte ens detta kan ta ner mig för idag är jag bäst jag har åstakomit något jag aldrig trodde jag skulle göra.
Skål på dig Clive, nu kan allt hända!

Dagens låt:
Hefner-"the Hymn for the Cigarettes

Inga kommentarer: