lördag 5 april 2008

TV slaget.

Sixties fick vika sig för VH1 och 100 greatest songs of the 80's. Sexuell ambivalens vs Manliga män, 80-talet vinner det slaget. Som ett fan av skräpkultur är det inte så konstigt
Creedens och Donovan mot Depeche Mode, Devo och Prince. Jag blir alltid varm i hjärtat av Depeche Mode, jag kan se dem hur många gånger som helst, jag kan se 101 101 gånger och fortfarande le när Martin Gore pratar country och bluegrass med en medelålders kvinna. Jag kommer alltid att bli lika rörd när jag ser hur överväldigad David Gahan blir på the Rose Bowl. Och jag kommer alltid känna en gnutta obehag när jag ser honom i sin kallingar och strumpor.

Jag kollar på VH1 samtidigt som jag youtubar Bell Biv Devoe och Judas Priest. En fin blandning.
Heavy Metal parking lot är en enastående bit realitetshumor. "I would jump his bones". Jo lycka till med det flicka lilla..

Dagens låt:
Judas Priest-"Hell Bent for Leather"

Inga kommentarer: