tisdag 22 april 2008

I found my thrill on blueberry hill.


När jag och min bästa vän (Olle) var och såg "Be Kind Rewind" på bio i fredags körde vi vår vanliga rutin. Häckla trailers för kommande filmer. Då i synnerhet "My Blueberry Nights" som den tydligen fantastiska Wong Kar Wai gjort. Han ligger tydligen bakom den fantastiska "In the mood for love" som jag inte sett och det finns inte med i mina framtidsplaner att se den heller. Men hursomhelst så var "Blueberry" filmen som gjord för att häckla. Norah Jones är med och det ledde till sarkastiska uttalanden som "Hm jag gissar villt men jag tror att Norah Jones gör soundtracket" som följdes av en Norah Jones låt och det ledde till min coup de crâce "my Blueberry nights an elevator movie". Detta fann vi båda mycket roande och uttbrast i en serie Beavis & Butthead grymtanden. Paret bredvid oss uppskattade det inte alls. Snubben viskade någoy om artsy fartsy till sin tjej, och fick förklara för henne vad han menade. Att vi förmodligen bara gillade indiependent filmer. Om dom ändå bara visste att jag dyrkar "Hot Shots" och "Polisskolan 1", att jag ser framemot "Forgetting Sarah Marshall" som också kördes som trailer under samma tillfälle. Jag sväljer bara inte vilken skit som helst som serveras mig, jag väljer min skit själv.

Dagens låt:
Gary Numan-"Films"

Inga kommentarer: