fredag 25 april 2008

I dig myself a hole

Värmen analkas och med den kan man skymta sommaren och sommarklubbarna i periferin. Inget som jag dirket ser framemot då jag inte är en rökare. Sommarklubbar för mig är lika med rökosande hår, kissande i buskar (vilket leder till att man ramlar och slår ansiktet i träd), dansbrist och garderobskrisande. Sedan tycker jag att det mesta går ner sig i musikväg, men det är väl jag som är tråkig som vanligt. Jag tycker inte att folk blir snyggare under vår/sommar halvåret. Det är då äcklet kommer. Bar hud, för MYCKET hud, klibbig hud och hår som fastnar vid den, fula kläder och solbränna. Det finns inget positivt med ord som slutar på bränna.

Fast när jag gick kvälls/natt promenaden med Olle i onsdags kunde jag inte stävja den impulsen som kom över mig när vi gick förbi Trädgården. Jag fick någon drömskt i blicken, lade huvudet på sned och suckade lätt. Trädgården har skänkt mig en del glädje, Trädgården har riktiga toaletter i anslutning och fluffiga kaniner utanför staketet. Det är väl där ni kommer att hitta mig.
Jag ska förmodligen smygstarta denna hemska utesäsong den 2 maj på Sweet Sixteen i Midsommarkransen som verkara vara en anings tvivelaktig tillställning. Men Johns Candy spelar och jag har fina minen (och bilder) till Johns Candy. Allt är en jakt på nostalgiska kickar.

Dagens låt:
Fad Gadget-"Rickys Hand"

Inga kommentarer: