söndag 13 april 2008

back to school

Eftersom jag börjat känna ett starkt obehag när jag jobbar, jag trivs verkligen inte och är sur när jag är där, har jag kollat lite på olika utbildningar. Jag vill ju som sagt inte plugga i mer än 1 år för det är ungefär vad jag tror jag orkar. På Jensen finns distans kurser och det låter underbart, då man kan jobba vid sidan om och få lite rundare plånbok. Jag fastnade lite för personaladministratör. Det låter fint och det enda matematisk verkar vara företagsekonomi. Nu ska man bara våga ta steget. Det är det här jävla bostadslånet som ger mig magknip. Hursomhelst är det för sent att söka nu, men det borde komma en kurs till hösten eller nästa vår. Då har jag lite tid att fundera och älta.

2 kommentarer:

Culkin sa...

Ash, du ska plugga såklart.
Blir det knapert kan jag alltid ta ett extrapass och sluta äta så jävla mycket.

Anonym sa...

man vänjer sig, konstigt nog, vid att inte ha pengar. jag tycker att jag är jätterik, ändå lever jag på hälften av summan som jag levde på när jag jobbade. visst, det är försakelser, men när man väl vant sig är det inte ens jobbigt.
jag tycker att det verkar skitbra - så får du säkert jobba på kontor också.