tisdag 15 april 2008

I've been a bad bad girl

Idag klämde jag Strages svans i dörren, hon vred sig i plågor och skrek alldelles hjärtskärande. Hon var så rädd och liten efteråt, hon gick baklänges och hennes annars så fina tjocka svans slokade. Men som tur är glömmer hon saker så snabbt och var framme och gosade efter några minuter.

Annars jobbar jag vidare med mitt egna popquiz som jag egentligen hade räknat som färdigt tills jag fick en vision när jag jobbade i måndags. Det är fördelen med ett ostimulerande jobb, man får tid att tänka på annat, på verklighetsflykt. Nu har jag ändrat på en röd tråd och lagt till intron baserade på årtionden (5 intron var från 60-00-talet). Men jag gör inte så svåra, det är inge kul om ingen kan svaren. Jag är barnsligt förtjust i det även om det bara är Olle som får uppleva min genialitet.

Dagens låt:
Billy Idol-"White Wedding"

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, du borde dela med dig av din genialitet till oss andra. Vart går ni på popquiz förresten? Jag har varit med om ett, på ett synthställe, det var lite för genrespecifikt för mig. Men annars har jag bara hört om pub-quiz, med frågor om allt möjligt.

rocky sa...

det är förstås på pet sounds bar, och det är skitsvårt som oftast eftersom det görs av skivbolags nissar, musikjournalister och dom som jobbar på petsounds. Därför är jag så stolt när man kvalar in på plats 16 av 34.