lördag 19 april 2008

hood rat

en Väsby vistit igen, och i centrum stog Peder Lamm och skulle värdera väsbyfokets "släktklenoder". Det gjorde lite ont i mitt hjärta, jag gillar ju egentligen Peder Lamm och att se honom stå där på "scenen" i hemska lilla Väsby, vars största kulturella export är Europe, kändes sorgligt. Åt pizza från Eddies, världens godaste pizzor. Det är det jag saknar mest efter flytten. Det är omöjligt att få tag på så goda pizzor i det här området.

Nu dricker jag vin och garderobskrisar. Ska möta Olle efter han sett Håkan Hellström ( jag vet, men jag älskar hom trots/pga hans brister) och sedan ska vi gå någonstans. Men som vanligt när jag är ledig på en lördag så är kvällens utbud mycket glest. Det som lockar mest är Depeche Mode kväll med 80's på Kolingsborg men det vågar jag nog inte gå på. Jag är rädd för att hardcore fansen ska se ned på mig.
Vi får se vart kvällen bär med sig men jag hoppas på att få höra Billy Idol-"White Wedding" eller Gary Numan-"metal" som är veckans mest spelade låtar.

Dagens låt:
Buddy Holly-"Maybe Baby"

Inga kommentarer: