torsdag 24 april 2008

if I'm not music smart, then I must be music stupid!

Gjorde my music IQ och fick 135 av 180. Och visst det är ett halv decent betyg, men jag tycker inte att det var frågor som gjorde mig rättvisa. Som om Arcade Fire kommer att ha någon som helst framtida betydelse. Om i så fall kommer det bara ha dåliga konsekvenser. Ingen från om Blues och om det inte finns en bluesfråga med kan man inte mäta musik IQ. Det är som ett nationella prov i svensak utan läsförståelse. Bara jazz och sådan skit. Vem fan lyssnar på Luis Armstrong som inte bor på långvården.

ah ja, jag hoppas jag fick bättre än Olle. Minns inte hans resultat. Men om jag inte fick det är det en tydlig indikation på att testet är fel. Olle vet inte mer än mig. Denna ständiga kunkurrens kan inte vara sund.

1 kommentar:

Anonym sa...

äääh, fuck. jag fick 93/180. men å andra sidan handlade det mest om sådan musik jag vägrar ta i med tång.