söndag 25 november 2007

you scare me too death


Inspirerad av gårdagens Levande Död och Zombie Disco fördriver tiden med att skrämma upp mig själv genom att lyssna på Goblin och filmmusiken till Suspiria. Kollar på lite youtube klipp, och kommer fram till att musiken är läskigare än filmen. Visserligen känner jag mig väldigt sugen på att se den, men musiken ger mig rysningar och kalla kårar längs ryggraden. Så nu vågar jag väl inte gå ner i källaren med diskmaskins skräpet. Jag känner r
mig iaktagen av dörrens kikhål, jag ser att det lyser där utanför och jag väntar mig att jag närsomhelst kommer se något svepa förbi utanför.
Jag har gillat att bli skrämd så länge jag kan minnas, om det nu innebar att titta på Scooby Doo, leka kurragömma i mörkret med familjen eller bara plöja igenom "Kalla Kårar" böcker så slukade jag allt. Att det inte är någon vidare utamningn att skrämma mig är oviktigt. Jag gillar skräck och därför är väl Supernatural ( i mina ögon) världens bästa serie.

Goblin-"Suspiria"

Inga kommentarer: