tisdag 20 november 2007

when you look in the mirror do you see yourself?

Hört idag:
pojke (ca 5 år): Men jag vill inte vara pepparkaka
Mamma: Vad vill du vara då?
pojke: Jag vill vara brandman!

Jag skrattar sälla åt barn, jag gillar inte barn, men det där tyckte jag faktiskt var roligt.
Som motvikt till detta var det ett gäng (3st) lattemorsor med varsin barnvagn som stod och hängde i den trånga lilla gången vid provrummen i uppemot en halvtimma. Att de blockerade för andra kunder som faktisk ville prova kläder verkade inte röra dem i ryggen. De stod där helt obekymrade och pratade om sina förlossningar, sina barn, BVC, mamma grupper. Jag vill verkligen inte ha barn efter idag (som om jag velat det tidigare) om det innebär att man förlorar sin identitet helt och hållet. Man är ingen individ längre, man är "Mamma". Det är något väldigt tragiskt över det hela.

Dagens låt:
xray Spex-"Identity"

4 kommentarer:

Anonym sa...

Dom där morsorna är ju överallt. Jag orkar inte med dom. Suck och bröl.

rocky sa...

jo, samma, och jag jobbar på Lindex.
Lindex på Östermalm drar till sig dom som tror att de är lite bättre, whatever du handlar ju ändå på Lindex.

Anonym sa...

handlar jag på lindex? när? hur? var?

rocky sa...

nej, mammorna på Östermalm som tror dom är bättre är ju bara likvärdiga men mammorna i vårby gård ändå.