tisdag 6 november 2007

screamin' J Whelin

Igår när jag låg och tippade på kanten till lala land (jag höll på och somna), väcktes jag återigen av min grannes sexljud. Visserligen var det hennes snubbe som skrek Jaaa! och hon stönade bara, men vad fan, dom har väckt mig så många gånger nu så det inte är roligt. Oftast på måndagar, oftas vid elva tiden. Hursomhelst, hur trött jag än är så¨har jag alltid en rolig kommentar på lager. Jag frågade Olle om han sett "Porkys". Efter en kort tystnad skrattade han till och polletten ramlade ner. Om DU inte sett "Porkys" så får du skylla dig själv.

MTV2 har nog ett dåligt inflytande på mig, jag börjar gilla en del av musiken som spelas. Nu är det the Wombats-"Lets dance to Joy Division" som lockar mig, NME rock till trots. Det är en helt OK låt, även fast den innehåller barnkörer. Jag dras nog till den för att sångaren påminner om Mick Jones, och jag avgudar Mick Jones. På teh Clash Sandinista platt finns det ju iaf 2 låtar med barnkörer, eller det är några ungar som sjunger "Guns of Brixton" och "Carreer Opportunities". Nu blir det bara svammel. Jag gillar the Wombats-"Lets Dance to Joy Division", och vi kan lämna det där.

Dagens låt:
the Wombats-"Lets Dance to Joy Division"

Inga kommentarer: