söndag 18 november 2007

Don't tell me feelings like that die

"Låt den rätte komma in" som jag fick i måndags kanske, eller var det onsdag, har jag precis läst ut. John Ajvide Linquist skriver så otroligt bra, det låter som en klysha men det går fan inte att lägga ifrån sig det han skriver. Så det är så här jag har spenderat min helg, med böcker och nyponsoppa halsandes direkt ur förpackningen. Drömmande om hur kick ass jag skulle vara som DJ, om jag bara kunde nästla mig in någonstans, sno en timma. Som när Pheobe tror att hon kan sno ett flygplan om hon hänger på flyplatsen tillräckligt länge, förr eller senare måste något plan lämnas obevakat.

Jobb måndag tisdag, ledig fram till och med nästa söndag. Mina planer? På onsdag eskortera Olle till Jonas Game på Medis. Torsdag hälsa på mamma i Väsby. Fredag, öppen för det mesta. Lördag raise hell. Söndag fixa diskmaskin få besök av broder Daniel från Norrköping.

Dagens låt:
Siouxsie & the Banshees-"Night shift"

Inga kommentarer: