måndag 12 november 2007

this is entertainment, this is fun.


Jag vill av hela mitt hjärta lyssna på Cabaret Voltaire, jag försöker, med 3 månaders mellanrum. Det är bra, en låt i taget är det jävligt bra elektronisk goth(?). Obehaglig stämning, bra elektronisk musik. Men det funkar aldrig riktigt, vi vill men det kommer aldrig att funka i längden. som ett förhållande som är dömt att misslyckas. Låtarna kanske är för långa, jag kanske behöver mer sång? Som Television, jag vill egentligen gilla Television men det är bara 3 låtar som jag älskar.
Ny musik? Tja jag funderade lite på MSTRKRFT, men det är inte riktigt min bag. "Street Justice" är bitchin, men det är just bara "Street Justice" som verkar vara det.
jag har sådana cravings efter bra blipblop att jag lyssnar på Queen-"Body Language" från 1984.
Nej jag tänker inte kolla upp Justice, been there done that...... nothing.

Dagens låt:
MSTRKRFT-"Street Justice"

Inga kommentarer: