torsdag 8 november 2007

and you get what you deserve

Varje gånga jag ser tonårstjejer på stan som springer omkring med systemkameror bubblar det upp rätt så kraftiga aggressioner inom mig, samtidigt som jag känner en slags ångest. Det var nämligen inte så länge sedan som jag själv var sådan, jag gick ju media på gymnasiet och nu i efterhand förstår jag varför man var så hatat. Jag sympatiserar verkligen med Rudbecks NT show och det konstanta hånet av Madde Media. Vi var verkligen inge genier samtidigt som vi försökte hålla upp fronten att vi var kreativa och begåvade, pretto, Varför kunde vi inte bara erkänna att vi valde media för att det var en lekstuga, 3 år fyllda med pyssel, klippa och klistra. Visserligen gick jag ljud och fick special ed eftersom jag var ensam om att ha valt det, men likväl var jag som dem, förstoppat.
Och nu är jag gammal och bitter. Jag samlar på kontakt annonser, jag skriver en kontakt annons efter vänner på whoa för att sedan få ångest när jag får svar. Vad gör man med vänner? Vad pratar man om Det var kanske bättre när man var pretto, "fake it 'till you make it".

Dagens låt:
Johnny Boy-"You Are The Generation That Bought More Shoes"


(kommer ni ihåg den här fantastiska rökaren!? det känns som länge sedan, vilket år var det..?)

Inga kommentarer: