onsdag 7 november 2007

getting drunk for no good reason

Jag älskar Darren Hayman och jag önskar att jag kunde skriva lika bra texter som han gör. Enligt mig är han ett riktigt geni, ingen kan beskriva vardagen så bra som han. Hjärta och smärta, ensamhet och otrohet, getting drunk for no good reason. Varför är inte jag så bra? Olle vill starta ett band med mig, men ingen av oss är särskilt musikalisk och ingen kan skriva texter, ingen vill sjunga. Jag tycker dessutom att vi är för gamla för det. Vi har visserligen diskuterat det sedan vi träffades för en herrans massa år sedan. Men det är bara att inse, det kommer aldrig att bli av. Vi får diskutera andras musik, låtlängder, innebör, eufemismer och att ingen kan skrika så bra som Isak och Manuela.
Förresten så vill jag nog hellre vara DJ, det skulle nog vara en bra hobby för mig. Dessutom skulle jag äga på det.

Nu ska jag lyssna på Zeppelin och städa garderoben.

Inga kommentarer: