fredag 16 november 2007

I'm working real hard and I get much pay

Det verkar stämma med min lön, jag har fått pengar retroaktivt efter förhandlingarna med handels, högre timpenning och jag har fått det i en klumpsumma. Nästan 20 tusen!
Så vad säger ni, den 23 tickar pengarna in och jag sticker ut. Snälla följ med? Vi kan slå till med något stort. Jag ska bygga någonting stort och vackert som Pascal skulle uttryckt det. Eller varför inte: det är bara att hälla inte tänka.
Som ett första steg till stort och vackert ska jag försöka klippa mig i morgon, och kanske köpa en klänning med en rätt så utmanande urringning. Eller skivor, en ny mascara!
Det här kommer som en skänk från ovan efter all skit jag fått stå ut med på senare tid, diskmaskin som pajjat, tvättstuge fajter, strömavbrott, byggjobb som stör sömnen. Nu börjar saker ordna upp sig, på måndag kommer några snubbar och hämtar våra köksluckor för omlackering och i december är det inflyttningsfest för SoBa. Karma måste funka bakvänt, om något dåligt händer så måste något bra hända, förr eller senare.

Bonus låt:
Warren Smith-"Uranium Rock"

Inga kommentarer: