lördag 2 juni 2007

wellfare wayfare

Mådde väl sisådär i morse, men efter en kyckling club macka och lite chips var jag good too go.
Mina planer på att ligga och chilla i sängen ett tag blöev grusade av en spindel. Jag bad Olle att fånga den, men just när han närmade sig spindeln hoppade den ut från väggen mot sängen. Vi skrek och flaxade både två och spindeln var helt försvunnen.
Jag vågade inte vara kvar i sovrummet efter det så det var bara till att göra sig i ordning.
(Men nu så är spindeln död, jag såg honom vid fönstret och han mötte döden via hårspray.)
Åkte in till stan uträttade ett ärende åt Olle, såg ett par söta örhängen på H&M i form av ett moln med en blixt som sköt ner ur dem. Jättefina.
Satte kurs mot Soundpollution i jakt efter Damned,Damned, Damned utan något vidare resultat. Dock så snubblade jag över ett par grymma Wayfarer kopior för 100-lappen i någon butik i Gamla stan.
Damned.. fanns inte heller vid St:Eriksplan, inte på Åhléns heller. Lite nedslagen gick jag till systemet och köpte mig en "Kapteten" inför måndagen. På vägen dit slogs jag av att det finns en skivaffär på Drottninggatan, och tänka sig, där hittade jag min skiva.
Nöjd och glad köpte jag bacon och rösti, åkte hem och storstädade lägenheten till mycket hög musik i ca 2 timmar.
Nu har jag inget att göra.

Dagens låt:
OMD-"If You Leave"

Inga kommentarer: