torsdag 7 juni 2007

I'm a poseur and I dont care, I like to make people stare

Åkte in till stan för att panik handla "sommar kläder", ett linne och en kjol, men dom passar inte ihop så jag måste scora ett till par shorts. Jag hatar verkligen sommaren.
Såg lite studenter, hörde sommartider endast en gång.
Jag hade nog egentligen velat åka flak, men det var för många faktorer som kunde gå fel.
För det första så krävs det ju rätt sälskap med rätt musiksmak, mycket svårt att hitta, sedan vill man ju vara full för annars är det ju inte så våldsamt roligt, men man vill ju inte vara dyngrak när man träffar släkten på den ofrånkomliga studentmottagningen. Utöver det är jag för pryd och reserverad, jag tycker inte om att bli nerstänkt med öl om jag inte befinner mig på en schysst spelning.
Jag hade velat åka flak om det fanns en garanti för att allt skulle klaffa, men det gjorde det inte så jag gick och såg Harry Potter på bio istället, och det var helt OK.
Men till er som tar studenten nästa år har jag lite tips på musik ni kan spela, om ni nu inte vill hyra in mig som DJ, jag är billig ge mig en påse chips så är jag nöjd. Men hursomhelst skippa Gyllene tider och annan svensk sommar propaganda, och följ mina tips:

  • W.A.S.P-"I wanna be somebody"
  • Ramones-"Rock'n'Roll Highschool"
  • Damned-"I feel allrigt""New Rose" eller vad fan kör hela Damned, damned, damned skivan
  • 3 Aces & a joker-"Booze Party"
  • the Cramps-"Drug Train" eller något somrigt som "Kizmiaz"
  • Depeche Mode-"Master and servant"
  • Fad Gadget-"Swallow it (regergitated)" för er som gillar dunka dunka
  • Pascla-"Dö på en toalett"
  • Xray spex-"I'm a poseur"
  • Bauhaus-"In fear of dub"
  • Richard Hell & the voidoids-"blank generation"
  • Hasil Adkins-"She said" "shake that thing" går också bra.
om ni inte har tillgång så går det bra att kontakta mig.

Dagens låt-
Xray spex-"I'm a poseur"

Inga kommentarer: