fredag 22 juni 2007

Frank Tovey

Helt jävla tidlöst...
Kollar på min Fad Gadget sampler DVD som jag på ett mycket listigt sätt lyckades tigga till mig.
Jag slås återigen hur genial Frank Tovey är, vare sig han gör elektroniskt eller mer folk är han fortfarande lika oklanderlig.
Även fast Fad Gadget är ""mekanisk" och "kall"elektronisk musik är live klippen mycket mer fysiska än många rockgrupper. Det handlar om att vara en performer, att slita av sig hälsenorna, ge sig själv blåtiror, hänga i ljusriggen, stoppa hela micken i munnen, smörja in hela kroppen i raklödder och kasta könshår på publiken. Det är något jag vill se, det är något man minns. Kaos är ordning.
Jag vill ha hela CD/DVD samlingen så jag kan se alla live uppträdanden, jag vill ha mer!
Fad Gadget och Frank Tovey är oförtjänt förbisedda, men det betyder att jag får ha mitt eget i fred. Slippa packet.
Synd att han är död, jag är rädd för att bara dö av en hjärtattack vid 40-50 års ålder det verkar ske allt för ofta.

ett mycket tidigt klipp anno 1981 om jag inte misstar mig:
Fad Gadget-"Coitus Interruptus"

Inga kommentarer: