söndag 10 juni 2007

the kids in the club

Om jag hade en klubb så skulle jag ha vissa låtar som var ett "trademark" som spelades varje kväll.

  • the Clash-"overpowered by funk"
  • the Human league-"Love action"
  • the Damned-"I feel alright"
  • the Adverts-"I surrender"
  • Fad Gadget-"Swallow it (regergitated)"
  • Depeche Mode-"Photographic (some bizarre mix)"

Det skulle jag spela, och ingen skulle gilla det. Men man kan ju inte hålla på och spela "Young Folks" 3 ggr varje kväll...

Vilken är den vanligaste förekommande uniformen inom musik, då menar jag uniformer i stil med officer, läkare och dylikt. Det skulle kunna vara ett avsnitt av kvällstoppen som gick runt år 2000 på SVT med Fredrik Lindström och Per Sinding Larsen på SVT. Dom hade bla en lista med huvudbonader inom rocken, så varför inte uniformer?
Jag tror att sjömanskostym skulle hamna högt upp, bara jag kan räkna upp 4.
The Damned, Rolling Stones, Manic Street Preachers och förståss Håkan (om han nu räknas eftersom det inte är internationellt, och dessutom rätt så dåligt).

Dagens låt:
Hefner-"Seafaring"

Inga kommentarer: