onsdag 4 mars 2009

the whole of the law

Jag hoppar sällan på nya grejer och har aldrig gjort det mest pga min narcissism. Därför har jag inte och har aldrig haft MSN, jag var sen på lunarstorm, sen med blogg, ingen facebook för mig och det tog lång tid innan jag skaffade en mp3 spelare av rädsla för att jag skulle sluta lyssna på skivor. Det senare inträffade men jag mår lika bra för det.
Därför var jag lite tveksam angående spotify. Men jag upptäcker nästan varje dag hur underbart det är. Trots sina brister, ungefär som undertecknad.
Nyss upptäckte jag en låt som egentligen är oumbärlig i mitt liv. Jag kan för allt i världen inte förstå hur jag kunnat leva utan den. Jag som trodde att the Only Ones bara var "Another Girl, Another Planet" och så sitter dom på ett sådant här örhänge.



(känner ni också det där, visst doftar det lite Wave Pictures? Och för Guds skull lyssna inte på Yo La Tengos tolkning. Hjärtlöst.)

Inga kommentarer: